Monday, January 30, 2012

SEJARAH KELUARGA UCHIHA


Keluarga Uchiha pernah diiktiraf sebagai keluarga terkuat di Konoha dan pakar mengendalikan jurus berelemen api seperti
Katon: Gōkakyū no Jutsu, 火遁・豪火球の術 (Elemen Api: Jurus Bebola Api) dan Katon: Hōsenka no Jutsu, 火遁・鳳仙火の術 (Elemen Api: Jurus Api Kenyalang Abadi).
Ahli KLAN keluarga Uchiha memiliki kekkei genkai Sharingan yang membUaT mereka BISA menghafal dan meniru ninjutsu, taijutsu dan genjustu lawan.

Dikatakan salah satu daripada nenek moyang
Uchiha mengasaskan Pasukan Polis dan
Ketenteraan Konoha dan majoriti ahli organisasi tersebut merangkumi ahli keluarga Uchiha. DAN kini, hanya dua orang ahli keluarga UCHIHA yang masih hidup - Uchiha Itachi dan Uchiha Sasuke. Hal ini kerana Itachi telah membunuh semua ahli keluarganya ketika dia berumur 13 tahun untuk menguji keupayaanya. Dia melepaskan Sasuke, adiknya atas sebab-sebab yang tidak diketahui. Itachi memberitahu Sasuke bahwa
Sharingan Uchiha mempunyai tujuan yang
misteri dan masih belum diketahui.

Ahli-ahli CLAN UCHIHA :
* Uchiha Fugaku
Merupakan ayah Uchiha Sasuke dan
Uchiha Itachi serta suami Uchiha Mikoto. Dia merupakan kapten Pasukan Polis dan tentAra Konoha. Dia selalu mendesak Itachi agar mengutamakan keluarga Uchiha dan
menunjukkan contoh yang baik krna Itachi
MRUPAKAN tulang belakang yang menyokong keluarga tersebut. Hubungan mereka berdua mula Bertambah tegang dan Itachi kemudian
berpendapat bhwa keluarganya tidak
membenarkan Itachi menunjukkan potensi
sebenarnya melalui peraturan-peraturan.
Fugaku sendiri mengakui bahwa dia langsung
tidak memahami anak sulungnya. Dia selalu
menyisihkan Sasuke tetapi isterinya meyakinkan Sasuke bhwa AYAHNYA Fugaku sebenarnya Merasa bangga akan anak bUngsunya menyebabkan dia Merasa segan di hadapan Sasuke.
Fugaku kemudiannya Merasa sangat runsing apabila memikirkan perangai Itachi krna dia semakin bersikap antisosial. Fugaku memesan Sasuke agar tidak mengikuti jejak abangnya. Selepas peristiwa ini, dia (FUGAKU) dibunuh oleh ANAKNYA (Itachi).

* Uchiha Inabi
Merupakan bekas ahli Pasukan Polis dan
Ketenteraan Konoha. Dia menyoal Itachi tentang kes bunuh diri yang melibatkan Uchiha Shisui. Dia (INABI) kemudiann dibunuh oleh Itachi.

* Uchiha Itachi
Merupakan ninja buruan pangkat-S dari Konoha dan ditanda dalam buku bingo
(senarai nama ninja-ninja pangkat-S yang telah melakukan kesalahan dan harus dibunuh).
DIA BERGABUNG DGN KELOMPOK Akatsuki, dia dipasangkan dengan Kisame untuk menangkap Naruto 'Kyubi'.
DI AKADEMI PERGURUAN NINJA Itachi tamat pengajian dengan cemerlang pada usia 7 tahun, menguasai Sharingan pda usia 8 tahun, menjadi Chunin pada usia 10 tahun, dan menjadi ketua pasukan ANBU pada usia 13 tahun.
Itachi dilihat sebagai salah satu ninja terhebat dalam keluarga Uchiha. Ayahnya FUGAKU yang suka mengambil NGONTROL tentang kerja anak sulungnya selalu menganalogikan Itachi sebagai paip yang menghubungkan keluarga Uchiha kepada Konoha.
Oleh sebab minat ayah Itachi yang mendalam
terhadapnya, ayahnya sering meyisihkan anak
bUngsunya 'Sasuke'. ITACHI SANGAT BAIK KPD SASUKE, Itachi membimbing dan menemani Sasuke menghadiri majlis pendaftaran rEsmi Sasuke ke Akademi Ninja yang memerlukan kehadiran seorang penjaga.
Apabila Itachi memaklumkan hal ini kepada
ayahnya, tempat Itachi di majlis tersebut
diganti oleh Fugaku.
DAN Selepas keJADIAN bunuh diri Uchiha Shisui yang dipercayai merupakan sahabat akrab Itachi, MAKA tiga orang ahli keluarga Uchiha bersemuka dengan Itachi untuk mengetahui perkara sebenar yang telah TERJADI. Mereka bertiga meNGATAKAN bhwa Itachi telah membunuh Shisui (maka menjelaskan bahawa Shisui tidak bunuh diri) kerana situasi dan wasiat yang
ditinggalkan tidak berapa meyakinkan. Salah
seorang daripada mereka mengatakan bhwa
Itachi mula bersikap pelik selepas menganggotai Pasukan Polis dan Ketenteraan Konoha selama setengah tahun. Selepas ITACHI digertak oleh salah seorang dari mereka, Itachi MARAH DAN menyerang mereka (KETIGA ORANG TSB).
Mereka kemudian memberitahu bhwa Shisui telah ditugaskan untuk memerhatikan gerak geriK Itachi. Ayah ITACHI KEMUDIAN masuk campur dalam hal ini, LALU Itachi mengatakan bahwa Dia telah hilang keyakinan terhadap keluarga yang lemah dan memalukan ini. Tetapi, AYAHNYA masih memaafKAN atas perbuatannya DAN IA diminta untuk berhenti BERBUAT DEMIKIAN.
Tidak lama selepas peristiwa tersebut, semua
ahli keluarga Uchiha dibunuh OLEH ITACHI kecuali ADIKNYA Sasuke yang berada di Akademi pada masa pembunuhan.
DAN PADA SAAT Sasuke pulang ke rumah, dia
mendapati semua orang telah mati TERGELETAK dan menjumpai abangnya di sisi mayat ibu DAN bapaKNYA. LALU Sasuke bertanya tentang motif pembunuhan ini KPD ABANGNYA, Itachi PUN menjawab, "Untuk menguji sejauh mana keMAMPUANNYA."
Dia meMBENARKAN bhwa selama ini, dia memainkan peranan sebagai abang yang penyayang hanya untuk menguji kebolehan Sasuke. Itachi juga mengaku bahwa dialah yang telah membunuh Shisui untuk memenuhi syarat bagi memperoleh Mangekyo SharingaN, SERTA SELURUH AHLI CLAN UCHIHA.
Sebelum ITACHI Meninggalkan Konoha, dia memberitahu Sasuke. ''Sasuke KAU tidak layak untuk dibunuh dan jika KAU mau BALAS DENDAM DAN INGIN membunuh ABANGMU INI, KAMU harus membenciKU dan memperoleh Mangekyo Sharingan.
Itachi banyak menggunakan ninjutsu dan
genjutsu dalam pertarungan yang dibantu oleh
Mangekyo Sharingan. Sharingan istimewanya
membolehkan Itachi menggunakan Amaterasu,
天照 (Sinaran Syurga).
Dia juga boleh mengendalikan gerakan tangan yang diperlukan dalam ninjutsu dengan kelajuan yang tinggi sehingga tidak dapat diikut oleh pengguna Sharingan lain. Itachi imun terhadap genjutsu krna dengan menggunakan Sharingan, dia hanya perlu meniru dan menggunakan teknik
genjutsu lawan terhadap pihak lawannya
semula. Dengan Mangekyo Sharingan, Itachi
bISA menggunakan Tsukuyomi, 月読 (Peniru
Bulan). Dengan jurus ini, Itachi bISA menYIksa LAWANNYa selama beberapa hari walaupun sebenarnya hanya BEBERAPA DETIK berlalu di dunia nyata.
Strategi utama untuk tidak terjerumus ke
dalam jurus berbahaya tersebut adalah DGN CARA mengelakkan pandangan mata KE MATA SHARINGAN Itachi dan fokus pada gerakan kakinya SAJA seperti yang TELAH dikatakan
oleh Gai dan Kakashi. Tetapi, Itachi masih bISA memerangkap seseorang dalam genjutsu dengan hanya menunjukkan jarinya KE LAWAN.Tambahan, Itachi JUGA BISA menggunakan Susanoo (須佐能乎) Yaitu mencipta raksasa yang melindunginya.
Itachi seBENARnya tak berniat untuk
mumbunuh ahli keluarganya tetapi dia di
arahkan oleh Hokage ketiga kerana keluarga
uchiha mempunyai niat yang jahat dan niat ini
hanya diketahui oleh hokage ketiga SENDIRI. Demi menyelamatkan dunia ninja Itachi terpaksa LEBIH DAHULU membunuh keluarganya. PADA WAKTU SASUKE SUDAH BESAR DAN KUAT, SASUKE MELAKSANAKAN JANJI BALAS DENDAMNYA KPD ABANGNYA ITACHI. MerekaPUN bertarung KEDUANYA DGN SENGIT DAN PADA saat-saat Itachi AKAN mati, dia memberikan KEKUATAN mangekyo SHARINGAN kepada Sasuke ADIKNYA.

* Uchiha Madara (Tobi)
Beliau adalah orang yang mengarah Kyuubi
menyerang Konoha. Dia dikenali oleh Kyubi yang mengatakan bhwa chakra Madara lebih
'terkutuk' daripada chakra milik KYUUBI dan kini Sasuke juga memiliki chakra sedemikian.
Uchiha Madara (TOBI) MRUPAKAN ketua Akatsuki SEBENARNYA, dan PURA-PURA menggunakan Pain (Nagato) untuk menjadi ketua Akatsuki sementara diaPUN berpura-pura menjadi anggota Akatsuki. Selain itu, Madara juga memiliki kekuatan Sharingan yang lebih kuat dari mangekyou sharingan, disebabkan dia adalah pendiri klan uchiha,
sharingan Madara adalah yang paling kuat
kerana dia telah membunuh adiknya untuk
menggabungkan mangekyo sharingan miliknya
dengan adiknya PADA WAKTU LAMPAU. Hasilnya beliau berjaya mendapat sharingan yang paling berkuasa DI DUNIA.
Beliau DAN Hokage PErtama MRUPAKAN ketua puak Senju YANG mendirikan NEGARA Konoha.
MADARA JUGA pernah menyuruh Pain
(ketua Akatsuki PALSU) turun tangan
menangkap Naruto DI KONOHA.
Dari pernyataan Konan (pembantu Pain), ''Pain tak pernah kalah dalam setiap pertarungan. Sepertinya uchiha madara keluar, menjadi salah satu anggota akatsuki dengan nama SAMARAN Tobi (dia mengaku-NGaku bahwa dia adalah uchiha madara di depan Pain pada bab 370-an, mukanya mirip Obito, KArna itu ada yang menyangka bahwa dia itu Obito, kemungkinan benar TETAPI krna obito sudah mati lalu TUBUH OBITO DIAMBIL uchiha madara) HAL Ini krna tobi hanya mempunyai 1 mata sharingan disebelah kiri, selama dia menjadi anggota akatsuki, dia selalu pergi menyelidiki kekuatan sasuke dan berharap bahwa sasuke membunuh ORANG Lagi.
Sekarang ini madara telah menguasai mata rinnegan nagato dan akan merampas kyuubi dan killerbee. Maka perang dunia ninja yang ke empat telah bermula OLEHNYA.

* Uchiha Mikoto
Merupakan ibu Uchiha Itachi dan Uchiha
Sasuke serta isteri Uchiha Fugaku. Dia
menyayangi Sasuke dan juga memberi bayangan bahwa apabila suaminya bersendirian dengannya, Mikoto selalu berbincang tentang
Sasuke. MIKOTO MATI dibunuh oleh ANAKNYA SENDIRI (Itachi).

* Uchiha Obito
Merupakan bekas ninja Chunin Konoha. Dia
merupakan rakan sepasukan Hatake Kakashi dan Rin di bawah bimbingan Hokage Keempat (YONDAIME). Obito MENcOba membuktikan kekuatannya kepada Kakashi. Obito juga menyukai Rin secara diam-diam.
Dalam misi sabotaj yang ditugaskan kepada
pasukannya, Rin telah diculik oleh ninja lawan.
Kakashi bertekad untuk meneruskan misi dan
yakin bahwa musuh tidak akan membunuh Rin
UNTUK sementara waktu. Obito tidak
mempercayai Kakashi dan PERGI MENcOba untuk menyelamatkan Rin sENDIRIan. Obito juga mengatakan bahwa arwah ayah Kakashi, Hatake Sakumo telah membuat keputusan yang betul dengan mengutamakan nyawa rakan-rakan seperjuangannya daripada kejayaan misi.
Kakashi kemudiannya berkeputusan untuk
membantu Obito menyelamatkan Rin. LALU DIDALAM MISI PERTEMPURAN MEREKA BERDUA KALAH OLEH LAWANNYA, DAN Demi
meNYELAMATKAN Kakashi yang matanya telah
dicederakan oleh ninja lawan, Obito membangunkan Sharingan sekaligus memBERIKAN kekuatan MATAnya kepada Kakashi.
Selepas menyelamatkan Rin, seorangan ninja
Iwagakure menggunakan Doton: Retsudotenshō,
土遁・裂土転掌 {Elemen Tanah: Rekahan Bumi di Sekitar Tapak Tangan) untuk meMBUNUH mereka bertiga hidup-hidup. Serangan ini akan menghancurkan Kakashi tetapi Obito mengorbankan dirinya dan meNYURUH Kakashi menyelamatkan nyawa rakannyA RIN. Obito tahu bahwa dirinya akan mati tidak lama lagi. Maka ITULAH dia memberikan Sharingannya kepada Kakashi supaya Kakashi bISA menewaskan ninja lawan dan menyelamatkan Rin.
Rin, seorang ninja perObatan DAN IA memindahkan mata Sharingan Obito ke dalam soket mata kiri Kakashi. Maka, Sharingan Kakashi dilahirkan.
Obito mati dan fikiran terakhirnya adalah berkenaan Kakashi dan Rin. Dia berhajat untuk meluangkan lebih banyak masa dengan mereka berdua. Nama Obito kemudiannya terpahat pada monumen yang mencatatkan nama ninja yang mati semasa melaksanakan misi. Kakashi mula melawat monumen ini setiap hari demi Obito dan menyebabkannya selalu lewat ke perjumpaan, sesuatu perangai buruk yang diwarisi daripada Obito.
Kakashi juga sering mengulang kata-kata
Obito Yaitu "Dalam dunia ninja, mereka yang
tidak mengikuti peraturan adalah sampah, tetapi mereka yang tidak melindungi rEkan
seperjuangannya adalah lebih BUruk daripada
sampah."

* Uchiha Sasuke
DIALIHKAN KE KISAH UCHIHA SASUKE. (KLIK DISINI)

* Uchiha Shisui
Merupakan pakar dalam teknik Shunshin no
Jutsu, 瞬身の術 (Translasi Tubuh) dan salah
seorang ninja berbakat dalam keluarga Uchiha.
Shisui ialah sahabat akrab Uchiha Itachi. Malah, Itachi menganggap Shisui sebagai abangnya. Dia dijumpai lemas di sungai dan dianggap bunuh diri. Tetapi, Pasukan Polis dan
Ketenteraan Konoha mempercayai bahwa Shisui telah dibunuh OLEH ITACHI. Shisui juga ditugaskan untuk mengintip gerak geri Itachi yang kian berTINGKAH pelik DAN ANEH MENCURIGAKAN dari hari ke hari. Itachi mengaku kepada Sasuke bahwa dialah yang telah membunuh Shisui untuk memperoleh Mangekyo Sharingan.

* Uchiha Tekka
Merupakan bekas ahli Pasukan Polis dan
Ketenteraan Konoha. Dia menyoal Itachi tentang keJADIAN bunuh diri Shisui bersama-sama dengan Uchiha Yashiro dan Uchiha Inabi. teKKA kemudiannya dibunuh oleh Itachi.

* Uchiha Teyaki
Merupakan tuan punya 'Kedai BiskuIt Beras Manis Uchiha'. DIa ialah suami Uchiha Uruchi. Dia juga merupakan saudarA Uchiha Fugaku dan bapaK saudara Uchiha Sasuke dan Uchiha Itachi. Dia MENINGGAL dibunuh oleh Itachi.

* Uchiha Uruichi
Merupakan pembantu di 'Kedai BiskuIt Beras
Manis Uchiha' dan isteri Uchiha Teyaki.
DIA Juga merupakan ibu saudara Itachi dan Sasuke. Dia telah memuji bakat Itachi sebelum
peristiwa pembunuhan keluarga Uchiha oleh
Itachi.

* Uchiha Yashiro
Merupakan bekas ahli Pasukan Polis dan
Ketenteraan Konoha. Dia menyoal Itachi tentang kes/KEJADIAN bunuh diri yang melibatkan Uchiha Shisui bersama-sama dengan Uchiha Tekka dan Uchiha Inabi. YASHIRO MENINGGAL dibunuh oleh Itachi. Sehingga kini, dia merupakan satu-satunya ahli keluarga Uchiha yang tidak berambut hitam.
Tetapi, hal ini mungkin dipengaruhi oleh faktor
usia.

1 comment:

  1. I know this website provides quality based content
    and other stuff, is there any other website which presents such stuff in quality?


    my page interesting article

    ReplyDelete